För att kunna säkerställa att webbplatsen fungerar som avsett krävs att cookies sparas på datorn.

Ta betalt?

HUR VÄRDESÄTTER DET DU LEVERERAR?

Tar du betalt för ditt värde eller för din tid som du har lagt ner på att lösa ett problem?

En av mina kunder ville att jag skulle bygga en rutin i deras FileMaker system. Jag gjorde en tekniskanalys och kom fram till att det skulle ta tid motsvarande 80.000 kr. Kunden beställde och efter ett par veckor så levererade jag.

Efter ett par månader så ringde kunden och ville träffa mig. Under mötet så berättade han att dom sparar två arbetstimmar per dag tack vare den lösningen som jag levererade. Nu 5 år senare så har samma kund sparat 2.500 arbetstimmar!

Om jag hade gjort en affärsmässig kalkyl också så hade jag vetat detta. Hade jag fortfarande sålt min tid eller hade jag sålt en lösning för ett högre pris?

Hur tar du betalt?

Per timme, per uppdrag, baserat på besparingen eller på ökad intäkt?

Behöver du inspiration?

Varje månad skriver Peter ett eller två inspirerande brev om marknadsföring, försäljning och affärsutveckling. I brevet finner du tips, inbjudningar, erbjudanden och annat som kan inspirera dig som är tjänsteföretagare.

Tveka inte att påbörja din prenumeration! Brevet är kostnadsfritt och du kan avanmäla dig när du vill.

Prenumerera gratis