För att kunna säkerställa att webbplatsen fungerar som avsett krävs att cookies sparas på datorn.

Fokus på kärnverksamheten

Gott och blandat AB?

Jag fick just ett samtal av en nätverkskollega. Han bjöd in mig till en besöksdag på ett affärsnätverk. Tyvärr så kunde jag inte komma. Alltid roligt att bli inbjuden till att träffa andra människor. Han bjöd då in mig till ett MLM nätverk som skulle träffas kvällen därefter. Jag har fullt upp med BliFullbokad.nu så jag tackade nej då jag behöver fokusera mig på detta. Då passade han på att bjuda in mig till en virtuell grupp på en sociala media plats som handlar med värdepapper!

Jag blev alltså inbjuden till tre helt olika saker på mindre än 3 minuter och hans egentliga arbete är VD för ett fastighetsskötarföretag. Visste det inte först, var tvungen att kolla vad han egentligen gjorde.

Tror du att han är lika framgångsrik inom alla dessa områden, samtidigt? Jag tror tyvärr inte det. Vågar jag anlita honom som fastighetsskötare när han har så många andra järn i elden?

Vad gör du? Arbetar du med flera olika saker samtidigt? Eller fokuserar du en verksamhet, en målgrupp, en produkt / tjänst? Hur uppfattas du av dina potentiella kunder om du är en "diversehandlare"? Gott och blandat AB?

Du som erbjuder dina tjänster måste vara trovärdig i det du gör. Allt handlar om förtroende mellan dig och dina potentiella kunder. När förtroendet stämmer överens med priset på den tjänst du erbjuder så blir du bokad. Givetvis om det finns ett behov. Inget behov = ingen bokning, för tillfället. Behovet kan uppkomma och då ska du vara på plats. Det kan inte bli enklare än så.

Mitt råd är att fokusera dig på en verksamhet som du marknadsför och arbetar med. Bygg trovärdighet där.

Lycka till!

Behöver du inspiration?

Varje månad skriver Peter ett eller två inspirerande brev om marknadsföring, försäljning och affärsutveckling. I brevet finner du tips, inbjudningar, erbjudanden och annat som kan inspirera dig som är tjänsteföretagare.

Tveka inte att påbörja din prenumeration! Brevet är kostnadsfritt och du kan avanmäla dig när du vill.

Prenumerera gratis