För att kunna säkerställa att webbplatsen fungerar som avsett krävs att cookies sparas på datorn.

Håll kontakt med dina potentiella kunder

Ringer du bara när du vill ha något?

För ett par dagar sedan ringde en tjej som jag inte har hört av på nästa två år. Visst vi håller lite kontakt via Facebook men vi har inte hörts "på riktigt". Hon ringde i alla fall mig och ville berätta om "en fantastik" investering som jag kunde göra. Inget: Hej hur mår du? Inget :Roligt att se att du gör... Utan bara direkt på "Vill du investera?" Hallå! Tror inte det. Säkert en suverän investering men tror inte det.

Det är viktigt att hålla i kontakt med dina vänner, bekanta, kunder och potentiella kunder. Skriva dem ett mail en gång i månaden eller så ofta som de förväntar sig att höra ifrån dig. Det kan vara när det händer något intressant (för dem) eller när du har något att bjuda in till eller kanske bara för att ge någon en kram. Genom detta så kommer du att finnas på deras radar. När de får behov av dig och dina tjänster så finns du där och de tar kontakt med dig. Hör inte bara av dig till dem när DU vill ha något. Hör av dig till dem när DE vill ha något.

Tänk på målgruppen och ge relevant, intressant information. Visst, lite reklam om vad du erbjuder just nu måste du skicka med annars så vet de inte vad som är aktuellt för dem just nu. Tänk 80/20 regeln. 80% relevant information, 20% info om dina erbjudanden.

Behöver du inspiration?

Varje månad skriver Peter ett eller två inspirerande brev om marknadsföring, försäljning och affärsutveckling. I brevet finner du tips, inbjudningar, erbjudanden och annat som kan inspirera dig som är tjänsteföretagare.

Tveka inte att påbörja din prenumeration! Brevet är kostnadsfritt och du kan avanmäla dig när du vill.

Prenumerera gratis